Lättläst om att få stöd när du studerar

Du kan få hjälp under tiden som du studerar. Det finns elevhälsa, resursteam, lärcentrum och studie- och yrkesvägledare som kan hjälpa på olika sätt.

Lärcentrum

På UJC i Gottsunda finns ett lärcentrum.
Du kan sitta i Lärcentrums lokaler och studera.
Du kan också få hjälp av lärare i alla ämnen.

Läs om vilket stöd du kan få på Lärcentrum på uppsala.se

Resursteamet

Du har rätt att få anpassat stöd om du
behöver det för att kunna studera. Kontakta
Resursteamet för att planera extra stöd.

Läs om vilket stöd du kan få av Resursteamet på uppsala.se

Elevhälsa

Läs mer om och kontakta Elevhälsan

Prata om studier

Om du behöver hjälp att välja vad du ska studera
kan du prata om studier med en
studie- och yrkesvägledare (syv).

Hitta kontaktuppgifter till skolan och till syv

Prata om jobb

Du kan prata med jobbcoacher om jobb.
Och få hjälp med att skriva cv och jobbansökan.

Du kan träffa jobbcoach i Boländerna 
Du kan träffa jobbcoach i Gottsunda
Du kan träffa jobbcoach i Kvarngärdet

Uppdaterad: